Zdrowe Barki

Zdrowe Barki

Czas czytania – 3 minuty.

Przyczyna bólu barków.

Jest ich wiele.

Z podstawowych można wymienić:

wadę postawy (pogłębiona kifoza piersiowa tj. garbienie się), która automatycznie powoduje, że nasze barki „zawijają” się do przodu skracając mięśnie piersiowe oraz „zamykając” klatkę. (więcej o tym przeczytasz tutaj: https://www.trenerwkoszuli.pl/jak-wada-postawy-wplywa-na-jakos-twojego-zycia/ )
niestabilna łopatka oraz jej niepoprawna trakcja, czyli zwyczajnie patologia w ruchu jaki wykonuje w gąszczu mięśni.
– zbita i „posklejana” powięź, czyli taka tkanka, otaczająca oraz znajdująca się w mięśniu, która czasem przy małej ilości ruchu (lub też zbyt dużej jednego typu) zbija się i przykleja do skóry od wewnątrz.

Budowa włókna mięśniowego

O ile tej ostatniej jesteś w stanie pozbyć się głównie poprzez terapię manualną, tak dwie pierwsze z łatwością wyeliminujesz odpowiednim doborem ćwiczeń korekcyjnych.

Balans treningowy.

Kolejnym najczęstszym powodem bólu barków jest zbyt duża proporcja ruchów PUSH do PULL – pomyśl, jak mamy używać mięśni skoro nawet drzwi w sklepie same się otwierają?

Mięśnie klatki piersiowej są o wiele silniejsze od mięśni stabilizujących łopatkę.

Dlatego, podczas korekcji sylwetki w pierwszej kolejności rozluźniamy najsilniejszy mięsień, który wpływa negatywnie na daną strukturę, a następnie aktywujemy i pracujemy nad najsilniejszym mięśniem, który tę strukturę będzie trzymał w ryzach.

To trochę jak w aucie – na detalach skupiasz się dopiero gdy auto jest w pełni sprawne, inaczej to sztuka dla sztuki.

Układając trening zadbaj o to, by stosunek ruchów PRZYCIĄGANIA do ODPYCHANIA był co najmniej 2:1 lub większej na korzyść PRZYCIĄGANIA i wszelkich ruchów aktywujących tylną taśmę powięziowo-mięśniową w przypadku znacznej wady postawy.

Przykłady ćwiczeń:

PULL:
Martwy ciąg
Wznosy tułowia (lub odwrócone hollow)
Face pull

PUSH:
– Pompki 
– Wyciskanie na ławce płaskiej lub skośnej
– Spięcia brzucha

Image source: www.calypso.pl

Program.

Poniżej załączam pełny program, który już po dwóch tygodniach profilaktyki powinien przynieść wymierną korzyść w Twojej sylwetce oraz przede wszystkim – redukcji bólu.

Jeśli ten artykuł był dla Ciebie pomocny, podziel się nim z kimś komu też mógłby się przydać.

#popierwszesprawność

Dodaj komentarz

Translate »